Tails| LOG |2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mss een idee om je werksets bij de benchpress gewoon hetzelfde te houden qua reps en gewicht per training.Ik zie het steeds schommelen en heeft niet veel nut zo volgens mij.

Comment

Ik twijfel nu echt een beetje tussen het soort training, ik vind sl namelijk eigenlijk te kort een workout van zo'n 20/30 min. Misschien heeft iemand wel ervaring met zo'n soort schema en kan die de voor/nadelen opnoemen. Ik heb me namelijk al ingelezen op de website maar ben er nog steeds niet achter wat er zo goed aan zou moeten zijn omdat je een aantal spiergroepen niet voldoende pakt naar mijn mening. Moet wel toegeven dat 5x5 een totaal andere manier van trainen is. Vandaag was mijn training niet echt noemenswaardig met name omdat ik nog niet volledig hersteld ben van mijn week ziekte maar ik heb 5x5x70 onder paralel gesquat en 5x5x50 bb row gedaan. De manier van setjes heb ik als zeer prettig ervaren.

Originally posted by Underrdog View Post
      Mss een idee om je werksets bij de benchpress gewoon hetzelfde te houden qua reps en gewicht per training.Ik zie het steeds schommelen en heeft niet veel nut zo volgens mij.
      Mijn kracht is niet constant bij de ene training zit er meer in dan de ander.

Comment

Doe het nu maar gewoon. Merk je vanzelf wel hoe en wat. 20-30 minuten?? In het begin misschien.

Altijd dat achterlopen van spiergroepen enzo. Ik persoonlijk vind dat je je in een later stadium moet gaan focussen op achterliggende spiergroepen. Eerst maar eens een redelijke basis maken.

Maar dat verschilt per persoon. Bedoel het niet als een aanval.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Kan eigenlijk geen nadelen noemen. Misschien dat je minder "pomp" heb waardoor je het gevoel heb dat het niet zo lekker traint.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            Kan eigenlijk geen nadelen noemen. Misschien dat je minder "pomp" heb waardoor je het gevoel heb dat het niet zo lekker traint.
            Ik moet juist zeggen dat ik een betere pomp had deze training. Zit nog wel wat te klungelen met welk gewicht ik dit schema nu moet starten. Ben het ook wel met je eens dat een goede basis belangrijk is. Volg je zelf dan een variant van de 5x5 of gewoon deze:

StrongLifts 5x5 Workout A
            Squat 5x5
            Bench Press 5x5
            Barbell Rows 5x5

StrongLifts 5x5 Workout B
            Squat 5x5
            Overhead Press 5x5
            Deadlift 1x5

Comment

Originally posted by Tails View Post
              Ik moet juist zeggen dat ik een betere pomp had deze training. Zit nog wel wat te klungelen met welk gewicht ik dit schema nu moet starten. Volg je zelf dan een variant van de 5x5 of gewoon deze:

StrongLifts 5x5 Workout A
              Squat 5x5
              Bench Press 5x5
              Barbell Rows 5x5

StrongLifts 5x5 Workout B
              Squat 5x5
              Overhead Press 5x5
              Deadlift 1x5

Op dit moment geen sl meer. Weer als mijn hip flexor normaal is. Je kan inderdaad dat schema doen of starting strenght.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                Op dit moment geen sl meer. Weer als mijn hip flexor normaal is. Je kan inderdaad dat schema doen of starting strenght.
                Dan ga ik deze week besteden om te kijken welk schema me beter ligt en me nog wat verder orienteren in de oefeningen. Het spreekt me wel aan zo'n type schema, ben benieuwd wat ik eruit kan halen. Succes met je herstel!

Comment

Vandaag 5x5 gedaan heerlijk schematje. Ben nog steeds niet volledig hersteld van mijn ziekte omdat ik nog veel moet hoesten des al niet te min vind ik het weer lekker om te knallen. Wellicht ga ik de startgewichten nog wat aanpassen zoals bij de squat met 65kg beginnen en bp waarschijnlijk 45.

squat
                  5x5x70

deadlift
                  5x80

overhead press
                  5x5x30

Comment

Nieuwe schoenen gekocht speciaal voor de squat en deadlift. Kon hierop direct een stuk dieper en de squat voelde natuurlijker aan. Opzich ging de training wel lekker met name de squat. Voor mij is bor echt moeilijk kwa houding.

squat
                    5x5x70

bench press (volgende week ga ik 45 doen)
                    5x5x50

barbell row
                    5x5x50

Comment

• Vind het soms ook maar tricky hoor bij bor, soms het idee dat ik in m'n set teveel naar boven kom.

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
                        Vind het soms ook maar tricky hoor bij bor, soms het idee dat ik in m'n set teveel naar boven kom.
                        Hoe bedoel je ? Ik heb meer moeite met mijn schouderbladen goed samentrekken. Het omhoog gaan is geen probleem voor mij.

Comment

• Naja gwn het laag blijven, het parallel met de vloer in principe. Dus dat ik de neiging heb rechterop te gaan staan.

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
                            Naja gwn het laag blijven, het parallel met de vloer in principe. Dus dat ik de neiging heb rechterop te gaan staan.
                            Dat heb ik juist niet omdat ik vanaf de grond begin, misschien iets voor jou om te proberen ?

Comment

• Originally posted by Tails View Post
                              Dan ga ik deze week besteden om te kijken welk schema me beter ligt en me nog wat verder orienteren in de oefeningen. Het spreekt me wel aan zo'n type schema, ben benieuwd wat ik eruit kan halen. Succes met je herstel!
                              Ik begin maadag met SL. Ben ook benieuwd...
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                                Ik begin maadag met SL. Ben ook benieuwd...
                                Het is een heerlijk schematje kort maar intens. Voor mij was deze week meer voor het aanvoelen met welke gewichten ik ga starten en een beetje focusen op techniek. Succes! Als je een log gaat bijhouden ga ik deze zeker volgen . Anders ben ik benieuwd naar wat je ervan vind en welke progressie je boekt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X